CEIP
SON OLIVA CURS 2012/2013
Metodologia
de l'àrea d'anglès, Laura Sanz Román
Cicle
infantil, primer cicle i tercer cicle.
L'aprenentatge de la
llengua estrangera als cicles d'infantil, inical i superior es duen a
terme basats en l'aprenentatge cooperatiu.
Es
pretén, amb aquest programa, crear un clima d'aula
més apropiat per a l'aprenentatge,
aprofitar i potenciar la interacció entre iguals com a factor
d'aprenentatge (sense oblidar, per descomptat, la interacció entre
els alumnes i els seus mestres) i aconseguir així millors resultats
acadèmics i un major desenvolupament personal i social de tot
l'alumnat. Una característica essencial d'aquests equips és la seva
heterogeneïtat.
Cançons,
jocs i representacions teatrals ens ajuden a
desenvolupar l'aprenentatge de la llengua estrangera de forma lúdica,
espontànea, divertida i molt propera a la realitat dels nostres
alumnes.
Els
Bits
d'intel.ligència
són un recurs utilitzat a diari a les sessions d'anglès i a tots
els nivells. Els bits tenen com objectiu millorar l'atenció,
facilitar la concentració i desenvolupar i estimular el cervell, la
memòria i l'aprenentatge.
Llenguatge
de signes: l'ús
del llenguatge de signes (LSE – lengua de signos española- o ASL –
american sign language-) és un recurs molt atractiu pels alumnes i a
la vegada és una forma d'aprendre una llengua de forma natural,
associant una imatge, en aquest cas un signe, a una paraula o só.
S'intenta evitar la continua traducció a la llengua materna.
Creació
dels nostres llibres de lectura:
a partir d'aquest projecte apropam als nostres alumnes al plaer per
la lectura, la conciència literaria, al treball en equip, i a la
divulgació d'un projecte comú. Equest projecte se duu a terme de
forma interdisciplinar, on tots els alumnes particicipen activament.
També existeix un àrea dins l'aula destinada a la lectura de
llibres, dotada d'estores i coixins on es pot gaudir de comoditat i
d'un entorn apropiat per llegir.
La
relaxació i meditació
són essencials a les nostres classes d'anglès; a l'inici de cada
sessió destinam 6 minuts per preparar el nostre cos i la nostra
ment. Totes les indicacions es fan en anglès i tenim l'oportunitat
d'observar el nostre cos, controlar la respiració, treballar amb els
cinc sentits (conciència sensorial), aprendre a silenciar la ment i
relaxar la nostra musculatura, entre d'altres. S'afavoreix un bon clima de classe que facilita dur a terme altres activitats com els bits d'intel.ligència i la part oral en anglès.
Els
cercles restauratius
són una altre estratègia treballada a les sessions d'anglès. En
llengua estrangera compartim experiències, sentiments, necessitats,
i expectatives. Es tracta d'una eina que facilita el diàleg, l'exposició d'opinions...
Seguim el mètode synthetic phonics , mètode d’aprenentatge de la lecto-escriptura anglesa, als cicles d'infantil i primer cicle de primària.
Seguim el mètode synthetic phonics , mètode d’aprenentatge de la lecto-escriptura anglesa, als cicles d'infantil i primer cicle de primària.
Bits d'intel.ligència, Bits d'intel.ligència II
Synthetic phonics
Relaxació a l'aula
Yoga para niños
Video yoga infantil
Synthetic phonics
Relaxació a l'aula
Yoga para niños
Video yoga infantil
We've read I liked it thanks for these great classes and haver if it turns out the song from the lemon and so we can make our dreams come true. Thanks for being such a good teacher. Kisses. Barbara 6EB
ReplyDeleteHello Bárbara! I really appreciate your words, they are so meaningful, thanks so much! I love being with all of you, teaching you and of course, learning with you as well! :-D
ReplyDelete